A tavaszi motorozás kezdete.

Nem szabad elfelejteni, hogy hónapok óta nem motoroztunk!

A gumik és az aszfalt is hideg még, ezért a tapadás sokkal kisebb, mint az utolsó őszi motorozáskor volt. Szóval eleinte (néhány napig, ha ritkábban ülünk rajta, akkor bizony néhány hétig is) óvatosabban bánjunk a gázzal!

Ne húzzuk neki olyan bátran, mint még ősszel tettük, mert a téli időszak alatt kimentünk a gyakorlatból és vissza kell rázódni nem pedig az első fának csapódni!

Ha ismét össze szoktunk a motorral, akkor már úgyis szép lassacskán visszatérünk a régi rutinba.

Van még egy másik probléma is. Az autósok elfelejtették, hogy léteznek a forgalomban kétkerekűek is, amik pörgősebben mozognak az utakon. Ezért gyakran megijednek a hirtelen felbukkanó motor hangjától, és egy rossz manővert tehetnek. Van olyan is, amikor figyelmetlenségből, vagy azért, mert nem tudja felmérni egy motoros sebességét (esetleg azt hiszi, csak egy robogós jön) nem ad elsőbbséget. Akad olyan is, aki direkt ráhúzza a kocsit a motorosra. Ez általában irigységből szokott előfordulni. Ugyanis ideges, amiért ő még a dugóban toporog, míg a motoros gyorsabban tud haladni kétkerekű adottságai révén. Ezért még jobban kell figyelni az autósokra, mint bármikor.

Öltözzünk fel rendesen (erről már írtam az öltözködés című cikkben), és lehetőleg egyelőre csak rövidebb utakra induljunk el.

No, de mielőtt első utunkra elindulnánk, előtte a motort át kell nézni műszakilag tüzetesebben, hogy minden rendben van e még most is!

Ez nagyon fontos!

Gumik állapota és nyomása. Szinte biztos, hogy kevesebb a nyomás a gumikban, mint mikor letettük. Utána kell fújni kompresszorral a megfelelő nyomásig.

Fékek állapota, hogy nem szorul e esetleg, vagy nincs e valami szemmel látható elváltozás.

Kormánycsapágy nem lóg-e. Lánc feszessége és ápoltsága. A szektoroknál minden rendben van-e.

Valami csavar nem hiányzik e valahonnan. Pl. a kerék tengelyek csavarjaiban ott vannak-e a biztosító sasszegek, vagy bármilyen megoldással legyen is kivitelezve azok rendben vannak-e.

Elektromos berendezések működnek e rendesen. Akkumulátor sav szintje és töltöttségének állapota megfelelő-e.

Mindezt ne nagyvonalakban tegyük, hogy minél előbb mehessünk vele, hanem tényleg szánjunk rá annyi időt, amennyit megkíván ez az ellenőrzési folyamat!

Nem csak a motort kell felkészíteni az első útra, hanem magunkat is.

Tényleg vegyük komolyan az előző sorokban leírt információkat, és feladatokat!

Agyban el kell dönteni, hogy igenis normálisan és felnőtt ésszel fogok közlekedni, mert be kell látnom, hogy a télen elszoktam a motorozástól. Ezt máshogyan kell kezelnem, mint egész télen a kocsit.

 

Kívánok mindig balesetmentes közlekedést!    njmedia 2014.04.26.


Comments are closed.