Csak a gyárilag előírt olajat és szűrőt szerezd be a motorodhoz!
Vigyázz,mert Vannak 2T (két ütemű motorokhoz), és 4T olajok a négyütemű motorokhoz.
Autóba való olaj nem jó!!
Ha olajat cserélsz minden alkalommal a szűrőt is cserélni kell! Járasd a motort és melegítsd fel üzem meleg állapotra.
Ez azért fontos, hogy a motorban leülepedett részecskék összekeveredjenek,és így a le eresztéskor az olajjal együtt ki tud ürülni,meg egyáltalán, hogy cseppfolyósabb legyen a könnyebb kifolyás érdekében. Majd a motor leállítása után engedd le az olajat a blokkból és vedd le a szűrőt is. Hagyd jól kicsöpögni!
Ha kellőképpen kicsöpögött,tedd vissza a leeresztő csavart,de ne húzd meg nagyon,mert megszakad a menet rajta. Az olajszűrő gumiszigetelését vékonyan zsírozd be.
Az új szűrőt is csak finoman, érzéssel csavard fel, úgy, hogy meg ne szakadjon a menet. A motor oldalán egy „üvegezett” kémlelőnyíláson,(vagy nívó pálcával) keresztül ellenőrizheted az olaj szintjét. Öntsd az olajat a maximum jelig és várj vele pár percet,majd ha lentebb ment a szint önts utána és indítsd be a motort egy pillanatra,hogy be induljon az olajnyomás,(ha nincs visszajelző, akkor kb. 3-4 mp múlva állítsd le).
Várj egy picit, hogy az olaj visszafolyjon az olajteknőbe és ellenőrizd ismét az szintet. Erre azért van szükség mert beöntéskor az olajszűrőbe még nem került olaj,de így már ott is lesz. Ha hiányzik,akkor megint önts utána! Később néhány kör megtétele után ellenőrizd ismét a szintet,és hogy nem folyik e valahol.
Ennyi!!!