A Triumph 1902-ben készítette az első motorkerékpárt és a 20-as években már a világvezető motorkerékpár gyártói közé tartozott. Ezt az angolok a 60-as évek végéig tudták tartani, ezután visszaesés következett, de 1990-ben új modellekkel újra visszatért a motorpiacra.
A Triumph az 1884-ben Németországból Angliába bevándorolt Siegfried Bettmanntól származik. Ő egy évvel később kerékpárok eladásával kezdett foglalkozni, és 1886-ban már levédette a Triumph logót.
1887-benelkezdte alkalmazni a német származású mérnököt Mauritz Schulte-t . Rá egy évre Bettmann egy kis üzemet vásárolt Coventryben, amely akkoriban az angol kerékpárgyártás központja volt. Schulte kezdett el neki motorkerékpárokat tervezni, és 1902-től megkezdődött a Triumph motorkerékpárok gyártása.
Az első saját hajtóművel rendelkező Triumph csak három év múlva készült el. A 363 ccm-es egyhengeres négyütemű motor teljesítménye 3 LE volt.
A következő években a Triumphnak jól ment, és 1907-ben már több mint 60.000 motorkerékpárt gyártottak le. Az első világháború kitörése után hadieszközök gyártására állt át. Ekkorra már a Triumph a legjelentősebb motorkerékpár gyártó volt, így több mint 30.000 katonai motorkerékpárt szállított. A háború után a Triumph gazdasági eredményei továbbra is jelentősen emelkedtek.
A Coventry üzem 3000 dolgozót alkalmazott, akik egy hét alatt 1000 egyhengeres két- és négyütemű motort gyártottak. Ezek 98 és 500 ccm között készültek.
1937 őszén piacra hozott egy teljesen új motorgenerációt, a T5-öt Speed Twin motorral. Egy 27 lóerős, 150 km/h sebességet tudó 500 ccm-es kéthengeres-négyütemű motort.
Amikor 1939-ben Anglia belépett a II. Világháborúba megszakadt a fejlődés.1940. november 14-én a német légierő lebombázta az üzemet és a fél várost . Új gyárat építettek Meriden-ben. A II. Világháború végéig 49.700 többségében katonai motorkerékpárt gyártottak itt.
1946-ban ismét megkezdődött az utcai motorkerékpárok gyártása. Export slágerek az ismert 350-es és 500-as Speed Twin motormodellek voltak. Az amerikaiak eladási sikerei miatt a Triumph bemutatta a 650-es Thunderbird 6T típust. Így újra megelőzte a versenytársakat, mivel hasonló 650-es típus még máshol nem létezett.
A következő években a cég kibővítette a választékát a kisebb kategóriákban. Jöttek sorra a 150-es, 200-as, 250-es egyhengeres-négyütemű-motorkerékpárok. Középkategóriában a 350-es és 500-as kéthengeres-soros motorok A 650-es twinek a Thunderbird és a Tiger. Készítettek kétütemű Scootert is.
1958-ban készült el a 650-es Bonneville. Akkoriban ez 42 lóerős, 180 km/h gyors Supersport motorkerékpárnak számított.
1963-ban a Triumph egy új motorblokkot mutatott be, amelyben a forgattyústengely az elsődleges hajtómű és a hajtómű egy közös motorházban lett elhelyezve
Viszont a korabeli típusok fejlesztésével megkéstek. A 750-es háromhengeres Trident, amely 1969-ben jelent meg a piacon, nem annyira volt népszerű.
De volt még rosszabb is, mert a következő években sztrájkok követték egymást, amelyek a termelést megbénították. Amikor a gazdasági nehézségek elviselhetetlenné váltak, a 1973. július 17-én a Triumph a Norton-Villiers vállalatát bezárni kényszerült. Amikor a dolgozók a hírt megtudták, birtokba vették az üzemet. Ekkoriban sok bonyodalom és harc ütötte fel fejét, de 1975 márciusban a munkásharc megszűnt, és Meriden-be visszatértek a hétköznapok. A károk viszont nagyok voltak. A motorkerékpár rajongók a Triumphról már nem akartak hallani. Ugyanis akinek a motorozás örömet okozott, az már régen japán motorkerékpáron utazott. A Triumph időközben teljesen eladósodott, nem volt jövője. 1983-ban John Bloor elárverezte a Triumph üzemet.
Annak ellenére, hogy 1984 és 1987 között Les Harris Newton Abbot-ban építette a Tiger-t és a Bonneville-t a licenszet tovább adta. John Bloor a szerződést nem akarta meghosszabbítani. Az új Triumph főnök elhatározta, hogy a márkát feltámasztja. 1990-ben a kölnben megrendezett kiállításon vadonatúj három- és négyhengeres motorokat állított ki. Ezzel elkezdődött a cég történelmének második nagy fejezete….
2015.04.19.