A motorkerékpár kialakulása
A motorkerékpár feltalálása az 1800–as évekre tehető.
Akkorra már a gőzgép és a kerékpár is ismert volt.
Amerikában már az 1860-as években gőzgéppel hajtott kétkerekűeket készítettek.
Az első motorkerékpár a német Gottlieb Daimler és Wilhem Maybach nevéhez fűződik.
1885-ben ők készítették a világon az első belső égésű motorral hajtott járművet.
Innentől kezdve adott volt a fejlődés lehetősége,és még sokan próbálták őket utánozni ki kevesebb ki több sikerrel.
Az 1890-es évek végén Hildebrand és Wolfmüller bemutatta a „Motorrad” szerkezetét.
Majd később megjelent Sir Henry C.Holden többhengeres motorja.
Ez egy négyhengeres,benzinüzemű motorkerékpár erőforrás volt,amit a Crypto kerékpárgyár által tervezett vázba építettek be.
Ezzel egyidőben a motorkerékpár gyártás el is terjedt,
és egyre többen jelentek meg a piacon.
Az 1910-es években a Douglas fivérek „Douglas” nevű motorkerékpárja is piacra került,amellyel nagy sikert arattak.
A ma is közimert Harley-Davidson motorkerékpár őse is ebben az időszakban jött létre.
Egyre több motorkerékpár márka került a piacra.
Volt ami csak rövid ideig élt,de volt ami még a mai napig is létezik,mint pl.:Moto Guzzi,BMW,Puch,Zündapp stb…
Amikor az 1920-as években elkészült a 270 km/h sebességre képes Brough a gyártók elkezdtek versenyezni egymással, hogy ki tud gyorsabbat készíteni.
Ez a rivalizálás a mai napig is tart.
Különböző változatok jelentek meg úgy külsőre,mint teljesítményileg.
Egyszemélyes,kétszemélyes,gyengébb,erősebb.stb…
A második világháború miatt természetes módon megcsappant a kereslet a motorok iránt,inkább csak a hadseregek tartottak rájuk igényt.
A háború után viszont gyors fejlődés vette kezdetét.
Újabb konstrukciók és korszerűbb motorok kerültek le a gyártósorokról.
Újabb eddig nem ezzel a profillal működő gyártók is megjelentek a piacon,
Legtöbbje ma is ismert (Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki), még ha néhány már be is zárta kapuit(pl: MZ, Pannonia).
2014.02.07.