Vagyis: „Motorrad aus Zschopau” kezdő betűit kapta. Magyarul Motorkerékpárok Zschopauból
Az első világháborúban gőzgépeket gyártottak.Hugo Ruppe tanácsára kétütemű gyerekmotorokat kezdtek el tervezni a DKW-t.
1919-tol segédmotorok hajtására is alkalmassá tették hajtóműveiket.
1933-ban a DKW beleolvadt az Auto Union vállalatba, melyet ezentúl a következő gyárak alkottak:
DKW, Audi, Horch és Wanderer.
Németország veresége után a szovjetek lefoglaltak és elszállítottak minden gépet és felszerelést.
Ekkor az Auto Union feloszlott.
1950-ben újra elindulhatott a gyártás.
El is kezdték az IFA DKW RT125 összeszerelését,

Számuk egyre nőtt.
1955-re évi 30.000-et sikerült legyártani.
Versenyeket nyertek éveken át.

A Simson gyár is átállt a 250-es motorok gyártására,ezért növelni kellett a termelést nehogy le maradjanak a piacról.
Wankel motorok gyártását is fontolgatták a Wartburg és Trabant gépkocsikba.
Megjelent az ES300-as oldalkocsis motor.
Közben a motorkerékpár gyártás teljes leállítása is megfordult a fejükben,de 1967-ben a lipcsei kiállításon az ES175/2 és az ES250/2 típusok
(„Trophy” kiegészítő névvel illették őket) nagyon jó eredményt értek el.
Ezek újabb technikai fejlődést jelentettek elődeikhez képest.
A Trophy sportos megjelenésével és első teleszkóp villájával népszerűvé vált.
Ettől függetlenül a termelés folyt tovább és ekkor lett az ETS125 és az ETS150,

A 80-as években új konstrukció váltotta fel az addigi technikát.
Beépítésre került a tárcsafék,különválasztott kenési technológia,12V-os generátor, stb…
Előbb az ETZ250,majd 1985-ben a régi TS125 és 150-es széria helyett az ETZ125 és 150 került piacra.
A minőségük azonban nem érték el az elődökét munkaerő és anyaghiány miatt.

1989-ben elkészült az ETZ OR (Off-Road) változata, amely az enduró irányvonalát követte, de piacra sosem került.
Inkább az ETZ301-be fordítottak több energiát, amely a 251-es nagyobb köbcentijű változata volt.
1989-ben négyütemű 500cm3-es Rotax motort építettek be, mert a kipufogógáz korlátozási szabályok miatt a
kétütemű motor kezdett a háttérbe szorulni.
Az MZ500R kevés darabszámban került a piacra, mert az 1989-es tüntetések és határnyitás után a belföldi piac összeomlott.
Nyugati márkák özönlöttek be a keleti országrészbe. A régi bevált motormárkákra már nem volt kíváncsi senki.
Az exportlehetőségek is megszűntek létezni. Így az MZ versenyképtelenné vált.
Több konkurens motorkerékpár gyártó kereste fel az MZ-t átvétel reményében. Eredménytelenül.
1991-ben bezárták az üzemek egy részét, és felszámolási eljárást indítottak a cég ellen.
1992-ben az MZ jogutódja a MUZ (Motorrad- und Zweiradwerk GmbH) lett.
1993-ban a gyártóüzem átköltözött Hohndorf-ba, ahol a Skorpion 660-ast Yamaha motorral elkezdték gyártani.
A régi gyártósorokat Törökországba szállították.
1995-ben az MZ-B Vertriebs GmbH elkezdte importálni a török MZ-ket.
1997 után a Kanuni GmbH vette át az MZ-B-től az importőri jogokat.
1998-ban a MUZ lemondott az MZ logóról, és áttértek a Kanuni logóra.
Később a török import végleg megszűnt.
A nagy beruházás hatására 2000-től újabb és újabb modellek jelentek meg a kínálatban:





