A Suzuki Motor története egy szövőgéppel kezdődött.
A cégalapító Michio Suzuki 1887. február 10-én született Hamamatsuban, egy tengerparti városkában.
Michio Suzuki 1909-ben, 22 évesen készítette első termékét, egy pedál-hajtású szövőgépet,
és árulni kezdte a terméketAz üzlet jól ment, a rendelések egyre szaporodtak, és alig harminc évesen már egy szövőszéküzem

vezetője volt, ekkor hatvan alkalmazott dolgozott a keze alatt.
A termékek egyre jobb minőségűek lettek.
Suzuki folyamatosan korszerűsítette a termelést, amihez friss tőkére volt szüksége,
ezért 1920-ban Suzuki a Szövőszékgyártó Vállalat néven bevezette cégét a tőzsdére.
Ez a dátum tekinthető a mai nevén Suzuki Motor Corporation-ként ismert cég megalapításának.
1922-re a cég már a legnagyobb Japán szövőszékgyárak egyike lett.

Azonban a piac telítődni kezdett, és mivel a Suzuki kiváló minőségű szövőszékei nem romlottak el,
így az új szövőszékek iránti igény fokozatosan csökkent.
A II világháború után a szövőszékgyártás ugyan újraindult, de a háború rossz hatással volt a cég működésére.
Michino Suzukiban a szövőszékpiac telítődése miatt már a háború előtt is felmerült
a gyártott termékpaletta járműipari kibővítése.1951-ben egy kerékpárba szerelhető, 30 köbcentiméter lökettérfogatú motorblokk kifejlesztésén

kezdett el dolgozni, amely Atom névre hallgatott.
Ez azonban nem került sorozatgyártásba, helyette 1952-ben a Suzuki bemutatta a Power Free E1-et.
A motor léghűtéses, 36 ccm-es, és 4000 fordulatszámon 1 lóerőt teljesített.
A jó minőségű motort a Suzuki sikerrel bevezette a Japán piacra, és innentől nem volt megállás.
A Suzuki által a Power Free-re kifejlesztett rendszer annyira újszerű és leleményes volt,
hogy a kormány anyagi támogatást nyújtott a Suzuki számára, hogy az folytassa a
motorkerékpár gyártásában megkezdett fejlesztéseit.Suzuki hozzálátott egy új, 60 ccm-es kétütemű motorkerékpár kifejlesztéséhez.

Így került a piacra 1953-ban a Diamond Free, 58 ccm-es motorblokkal, amely 4000 fordulatnál
2 Le-t teljesített, és kétsebességes erőátviteli rendszerrel működött.Ezután 1954 több nagy változást is hozott, ekkor a cég már 6000 darab motorkerékpárt gyártott havonta. Ebben az évben a cég befejezte a segéd motorkerékpárok gyártását és át ált a moped gyártásra.

Ekkor a cég nevét Suzuki Motor Corporation-re változtatták.
Ugyancsak ebben az évben készítette el a Suzuki az első igazi motorkerékpárját, a Colleda Co-t.
A motor négyütemű, egyhengeres, 90 ccm-es motor volt, amely a gyártásának első évében
megnyerte a Japán Nemzeti Kupát.
1955 márciusában bemutatta első nagymotorját, a Colleda COX-t. 125 ccm, egy hengeres, négyütemű volt.
1956-ban a cél már teljesen új volt, egy nagyteljesítményű versenygép kifejlesztése,

amely képes 130 km/h fölött száguldani. A megoldást egy 18 lóerős 250 ccm-es, kéthengeres, négysebességes váltóval szerelt kétütemű motor jelentette.
1957-ben Michino Suzuki visszavonul a mindennapi üzlettől, helyét fia,
Shunzo Suzuki vette át az elnöki székben. Édesapja, a cég alapítója a továbbiakban csak
tanácsadóként vett részt az üzletben.
A Suzuki minden évben fejlesztett modelljein.1958 októberében mutatják be a Suzuki új emblémáját,
az ’S’ betűt.
1965-ben a Suzuki bemutatja első csónakmotorját, és szintén ebben az évben kerül piacra a
középkategóriás kisautója a Fronte 800, amelyet kétütemű, 800 ccm-es motor hajt.
A Suzuki ettől kezdve folyamatosan fejleszti kínálatát a négykerekűek terén is,
valamint minden évben több motort is piacra dobott.1971-ben készítette el a gyár a GT 750-et, amely erejével és gyorsaságával élen járt. Kétütemű, háromhengeres, 67 Le-s motorja 180 km/h sebességre gyorsította.
Nulláról százra kevesebb, mint öt másodperc alatt gyorsult fel.
1973-ban Shunzo Suzuki, az alapító fiának helyét Jitsujiro Suzuki vette át a vezérigazgatói székben,

Shunzo Suzuki pedig elnök lett.1976-ban Belefogott a négyütemű motorok fejlesztésébe.

Az első modellek a GS 400 (a mai GS 500 és GS 500 F modellek őse)
és a négyhengeres GS 750 (a ma is kapható GSX 750 F elődje) voltak.
A fejlődés folytatódott és a Suzuki megteremtett egy forradalmian új stílust,
a Superbike-ot megalapító motort, a híres KATANA-t. Az első Katana modell a GS 1000 S volt.
1978-ban került a cég vezérigazgatói székébe Osamu Suzuki, a vállalat elnökeként.
Magyarországon a Suzuki 1991 óta van jelen, ekkor alapított autógyárat a Suzuki Magyarországon.
A motorkerékpárok árusítása kiegészítő tevékenységként indult meg 1994-ben.
Az első évben a Magyar Suzuki ZRT. 28 darab motorkerékpárt adott el, de ez a szám azóta évről évre nő. 1995-ben 46 db., 1998-ban 566, 1999-ben már 952, 2000-ben pedig 1003 db., 2002-ben 2198, 2003-ban 2586, 2004-ben pedig már több, mint 4000 Suzuki márkájú motor talált gazdára hazánkban.
Ezek az eredmények biztosítják, hogy a Suzuki 2001 óta folyamatosan piacvezető Magyarországon a motorkerékpár eladásokban is.
A hálózat és az értékesítés öt Suzuki Márkakereskedéssel indult, melyek a későbbiekben kiegészültek a hálózathoz csatlakozó kereskedőkkel, akikkel együtt immár országszerte több helyen
forgalmazzák a Suzuki Motorkerékpárokat.
 

Forrás: suzuki.hu (részletesebb leírás a suzuki.hu honlapján!)                             2012.01.16.

Comments are closed.