- Az igazi jelentősége a téli szakszerű konzerválásnak akkor van,ha a motor szabad ég alatt,esetleg letakarva pihen, ahol lehet -20 fok is,aztán pár óra múlva pedig párás +2-5 fok.
- A hőmérséklet ingadozás és páralecsapódás az,ami igazi problémát jelent a motornak,a fém alkatrészeknek,az eloxált alumíniumnak.
- Az olajcsere ellentmondásossága azért van,mert mindkét megoldásnak van előnye és hátránya egyaránt.
Ha tél előtt cserélünk olajat,akkor a régi olajban található oxidatív részecskék és savas kémhatású komponensek nem okoznak belső kémiai korróziót.
Ha viszont nagy hőmérséklet ingadozású helyen áll a motor,akkor összegyűlhet olyan mennyiségű pára stb.a friss olajban, ami aztán nem válik a későbbiekben a hasznára.
Ha azonban fix 10-15 fokban van a motor,akkor én mindenképpen a tél előtti olajcserét javasolnám,és friss olajjal álljon a motor.
- A motort érdemes fel bakolni, vagy ha van középállványra tenni,tankot teljesen teletölteni, és ha van lehetőségünk rá,a karburátor úszóházakat leengedni.
- A tele tank nem engedi a párát kicsapódni és fékezi a korróziót,az üres karburátor úszóházakban pedig nem válik ki a benzinből semmi csapadék,vízkő vagy üledék.
- A szívóoldal és a kipufogó olajos ronggyal való betömése elméletileg hasznos, mert a párás levegőt kívül tartja, de én személy szerint csak akkor tenném meg, ha szabadban állna a motor. Száraz garázsban nincs nagy jelentősége.
- Az akkumulátort havonta érdemes feltölteni egy korszerű, automata töltővel, ami a töltőáramot az akkumulátor állapotához igazítja.
- A beindítás megint egy olyan kérdés, aminek előnye és hátránya is van. A rövid időre beindított motor kipufogójában és olajában is pára, kondenzvíz gyűlik össze, ami egyértelműen káros. Ez csak akkor távozik el, ha üzem melegre járatjuk.
A rövid időre, egy-két perce beindított motor sokkal károsabb, mint amennyire az hasznos, hogy a kenési helyeket átjárja az olaj. Ha esetleg havonta beindítjuk,akkor járassuk üzem melegre,és így járassuk 5-6 percet legalább. Esetleg enyhén emelt fordulaton (1500-2000 1/min).