rometkadet  rometponizold

Magyarországon a harmincas, negyvenes férfiak találkozhattak a Romettel közelről is. A 80-as években ugyanis itthon igen közkedveltek voltak a lengyel gyártó termékei. Nekem pl. volt egy piros Kadet motorom. Barátomnak pedig zöld volt. Sógoromnak egy aprócska zöld Romet Pónija volt, amely igencsak érdekes és ritka volt akkoriban. Mindenki a csodájára járt.

1948-ban jött létre a vállalat,de az első tíz évben csak kerékpárokat gyártottak.

Az első motor az MR 230 Komar volt , és nagyon nagy sikere volt a piacon. Népszerűsége tovább nőtt, és külföldről egyre több megrendelés érkezett, amely inkább Írországot, Nigériát, Svédországot és hazánkat jelentette.

Pénz híján a kilencvenes években nehéz évek jöttek, és szinte csak a kerékpárok értékesítéséből tartotta fent magát a cég. A kínai érdekeltségű Arkus felvásárolta az egészet, és ezzel új időszámítás kezdődött.

2006-ban bemutatták az új motorkerékpárokat, ami már közel negyven félére bővült. Az alkatrészek többnyire Kínában készültek, amelyeket Lengyelországba való szállítás után ott szereltek össze. Az erőforrások Honda és Suzuki licencek alapján készülnek a mai napig is.

2012-ben 1210 motorkerékpárt és 15 696 segédmotor-kerékpárt adtak el.

rometcrs125.1   rometcrs50  rometdivision249.1  roemtsoft125.2

Romet CRS 125           Romet CRS 50        Romet Division 249         Romet Soft 125

rometzetka50  rometk125  rometrr50  rometz125

Romet Zetka 50             Romet K 125            Romet RR 50              Romet Z 125

 

rometadv150.1

 

 

2014-ben megjelent az Arkus & Romet Group kínálatában a Romet ADV 150, amely egy túra-endúró.

 

 

 

Közel 12 méternyi fekete vascső van beépítve, emiatt erős és strapabíró.

Endurósárvédő, kartervédő, bukócső, és négy csomagtartórács is van rajta, hogy mindent el tudjunk vinni rajta. Igazi terepjáró masina.

Önindító mellett berúgó karral is indítható.

A műszerfalon megtalálható a sebesség és fordulatszám mérő mellett az  üzemanyagszint mérő és a fokozatkijelző is. 

Léghűtéses négyütemű egyhengeres porlasztós. 140w-os generátor.

Lökettérfogat: 149,1 cm3

Telj.: 10,6 LE (7,8kw)

Max forg.nyomaték: 11,5 Nm

Elöl tárcsafék, hátul dobfék.

rometadv150.4 rometadv150.2 rometadv150.3

 

 

 

2015.05.24.


Comments are closed.