Magyarországon a harmincas, negyvenes férfiak találkozhattak a Romettel közelről is. A 80-as években ugyanis itthon igen közkedveltek voltak a lengyel gyártó termékei. Nekem pl. volt egy piros Kadet motorom. Barátomnak pedig zöld volt. Sógoromnak egy aprócska zöld Romet Pónija volt, amely igencsak érdekes és ritka volt akkoriban. Mindenki a csodájára járt.
1948-ban jött létre a vállalat,de az első tíz évben csak kerékpárokat gyártottak.
Az első motor az MR 230 Komar volt , és nagyon nagy sikere volt a piacon. Népszerűsége tovább nőtt, és külföldről egyre több megrendelés érkezett, amely inkább Írországot, Nigériát, Svédországot és hazánkat jelentette.
Pénz híján a kilencvenes években nehéz évek jöttek, és szinte csak a kerékpárok értékesítéséből tartotta fent magát a cég. A kínai érdekeltségű Arkus felvásárolta az egészet, és ezzel új időszámítás kezdődött.
2006-ban bemutatták az új motorkerékpárokat, ami már közel negyven félére bővült. Az alkatrészek többnyire Kínában készültek, amelyeket Lengyelországba való szállítás után ott szereltek össze. Az erőforrások Honda és Suzuki licencek alapján készülnek a mai napig is.
2012-ben 1210 motorkerékpárt és 15 696 segédmotor-kerékpárt adtak el.
Romet CRS 125 Romet CRS 50 Romet Division 249 Romet Soft 125
Romet Zetka 50 Romet K 125 Romet RR 50 Romet Z 125
2014-ben megjelent az Arkus & Romet Group kínálatában a Romet ADV 150, amely egy túra-endúró.
Közel 12 méternyi fekete vascső van beépítve, emiatt erős és strapabíró.
Endurósárvédő, kartervédő, bukócső, és négy csomagtartórács is van rajta, hogy mindent el tudjunk vinni rajta. Igazi terepjáró masina.
Önindító mellett berúgó karral is indítható.
A műszerfalon megtalálható a sebesség és fordulatszám mérő mellett az üzemanyagszint mérő és a fokozatkijelző is.
Léghűtéses négyütemű egyhengeres porlasztós. 140w-os generátor.
Lökettérfogat: 149,1 cm3
Telj.: 10,6 LE (7,8kw)
Max forg.nyomaték: 11,5 Nm
Elöl tárcsafék, hátul dobfék.
2015.05.24.